irmapuszta 107:30: Gyülekező a balatonboglári Művelődés ház udvarán

07:45: Oktatási négyszög, ima, cserkészinduló, program ismertetése

08:00: Keretmese 1. jelenet

(Keretmese célja: táborra való ráhangolódás. Alap története: Római katonák vagyunk, akik épp Róma városának fő utcáján menetelve vonulnak végig a nép előtt, mikor kiabálásra figyelnek fel. 3 katonát elraboltak egy ellenséges barbár törzs tagjai, a 4.-et szerencsésen sikerült kiszabadítani a barbárok karmai közül. A római katonák vezére (Ádám) arra szólítja fel az embereket, hogy egy-egy kiváló hadvezér irányításával, tömörüljenek légiókba és induljanak el egy felderítő hadjáratra, melynek célja a barbár törzs táborhelyének felderítése és az elrabolt római katonák kiszabadítása.)

 

Szereplők:

Római katonák vezére: Marcus Ádámus: Ádám

Római hadvezér: Brutus Gyulus: Gyula

Légiók vezérei: Máté; Kálmi; Gy. Andi; L. Andi; Boldi

Római katonák: Eszti; Tündi

Barbár törzs tagja: Máté

Elrabolt katonák: Viktor, Sanyi

Keretmese 1. jelenet:

Amíg a gyerekek parancsszóra őrsönként biciklire szállnak az oktatási négyszög után, mi (a római katonák és vezéreik, és a légió vezérek) a kultúrház sarkánál magunkra öltjük római katonai viseletünket és menetelve Marcus Adamus (Ádám) vezetésével kivonulunk a nép elé. hangos kiáltozásra figyelünk fel. Egy barbár: Máté egy katonánkat üldözi (Kálmi) egy tőrrel a kezében. M. Adamus a menetet megállítva azonnal a barbár elfogására buzdítja katonáit és a népet (gyerekek). A barbárt sikerül elfogni és egy fához kikötözni, de a csapat nagy veszteségére 3 római katonát sikerrel foglyul ejtettek a barbárok. M. Adamus arra szólítja fel az embereket, hogy egy-egy kiváló hadvezér irányításával, tömörüljenek légiókba és induljanak el egy felderítő hadjáratra, melynek célja a barbár törzs táborhelyének felderítése és az elrabolt római katonák kiszabadítása. Ekkor indulunk el őrsönként légiókba verődve az őrsvezetőkkel (légió vezetőkkel) az élükön a túrára.

8:15/8:20: Indulás

Kb.10:00: Érkezés Irma pusztára: Kis pihenő: szendvicsek elfogyasztása.

10:30: Keretmese 2. jelenet: Brutus Gyulus római hadvezér (Gyula) az emberek lazsálását látva nagyon felháborodik, és arra szólítja fel őket, hogy bizonyítsák be katonai rátermettségüket azzal, hogy kiállják a rómaiak 5 próbáját. Ezzel elindítja a légiókat (őrsvezető nélkül) a próbára (kis gyalogtúra a tó körül, ahol az őrsvezetők felmérik az őrsök cserkész tudását).

Elő próbáztatás állomásai, menete: Az állomásokra útjelek segítségével találnak el, de amúgy is egyértelmű az útvonal. Mindenkinek a saját állomására ki kell találnia egy kis szerepjátékot ami, passzol a túra keretmeséjéhez. Az állomásokon viseljük római katonai egyenruhánkat. Az első állomás előtt lesz egy jel. leveled van: ebben az áll, hogy az első állomásra menetelve, énekszóval kell érkezni.

állomás: (Máté) Alaki, sípjelek, népdal

állomás: (Gy. Andi) Magyarságismeret: címer, zászló részei, jelentésük, koronázási ékszerek, Himnusz 1 vsz.

állomás: (Eszti) Cserkész történelem: Bi Pi, Teleki Pál, Mi a Jamboree, cserkészinduló

állomás: (Kálmi) Csomózás

állomás: (L. Andi) 10 cserkésztörvény, elsősegély: seb ellátása, mentő hívása

(a próbáztatáson az 6 őrs vesz részt (fonyódikkal együtt). Tündi feladata, hogy 15 percenként indítsa az őrsöket, az idősebb cserkészek a várakozó illetve már megérkező őrsökkel játszanak)

Kb.: 12:00/12:30: Ebéd (paprikás krumpli) Csajkát, evőeszközt, ha kell, poharat mindenki magának hoz.

13:00/13:30: játék: Méta, kidobós, Brit bulldog, népi játékok, fogók, egyéb.

15:00: keretmese 3. jelenet: egy Római katona: (Boldizsár vagy T. Peti) kiabálása szakítja félbe a játékot. A katona beszámol róla, hogy ruhadarabokat talált egy tövisbokorra fennakadva. Az emberek segítségét kéri a további nyomok felkutatásában. Több ruhadarabra is rábukkanunk, és azokat követve megtaláljuk a 3 elrabolt római katonát megkötözve és alaposan megverve. Kiszabadítjuk őket és a táborban jól kifaggatjuk őket a történtekről, ők pedig beszámolnak megpróbáltatásaikról. A küldetés sikeres teljesítése után a római légiók hazaindulnak.

Kb. 15:30: Pakolás, szemét összegyűjtése. Hazaindulás.

Kb. 17:00? Érkezés a balatonboglári Művelődés házhoz.

Kellékek: Római egyenruha: Sisak (mindenkinek elkészítettük, az otthonban a szekrényben vannak, mindenki állítsa be a fejméretére) Mellvért: (Arany színű, mint a sisakok, a csapat megveszi az anyagot az otthonban lesz, mindenki magának készíti, aki ezt nem tudja megoldani, jelezze nekem) a mellvérten minden légió vezérnek jeleznie kell egy nagy X-el a légiója színét: Máté: Piros, Gy. Andi: Lila, Eszti: Kék, L. Andi: zöld, Kálmi: n. Sárga.

Marcus Adamus: Jelképes zászló, ami jelzi, hogy ő a rómaiak hadvezére.

Barbár: Olyan öltözet, amiben nem lehet felismerni, tőr.

Egyéb kellékek: Minden őrsvezető gondoskodik az eszközökről melyek az állomásán a próbáztatáshoz kellenek. Kötél, az emberek megkötözéséhez. Métaütők, teniszlabdák, foci vagy gumilabda. Művér. Ruha, amit szétszaggathatunk.

Jm!

Légrádi Andrea

Beszámoló

Az idei tavaszi csapatportyát kerékpárral tettük meg Irma pusztára.

A túra különlegességét a keretmese adta, melynek célja a táborra való ráhangolódás volt. 7:30-kor gyülekeztünk a balatonboglári művelődésház udvarán. A portyán a csapat fonyódi kihelyezett őrse is részt vett. Velük és néhány szülővel együtt, szép számban: 56-an vettünk részt a túrán.

Oktatási négyszög, ima, cserkészinduló és a Lengyel elnöki gép lezuhanására való megemlékezés után, a gyerekek nagy izgatottan szálltak fel a biciklikre az indulásra várva. Most következett, amire nem számítottak: Keretmese, melynek alap története: Római katonák vagyunk, akik épp Róma városának fő utcáján menetelve vonulnak végig a nép előtt, mikor kiabálásra figyelnek fel. 2 katonát elraboltak egy ellenséges barbár törzs tagjai, a 3.-at szerencsésen sikerült kiszabadítani a barbárok karmai közül: (a gyerekek sikeresen leterítették a támadót és kiszabadították a katonát).

A római katonák vezére (Ádám) arra szólítja fel az embereket, hogy egy-egy kiváló hadvezér irányításával, tömörüljenek légiókba és induljanak el egy felderítő hadjáratra, melynek célja a barbár törzs táborhelyének felderítése és az elrabolt római katonák kiszabadítása. - Ekkor indultunk el őrsönként légiókba verődve az őrsvezetőkkel (légió vezetőkkel) az élen a túrára. Az út Irma pusztára csaknem 2 órára sikeredett, mivel az egy hetes eső után a földes utak inkább sártengerhez hasonlítottak valamint sok nagy emelkedő és veszélyes lejtő volt, így sok helyen tolni kellett a biciklit. - Odaérve Irma pusztára, amíg a gyerekek elfogyasztották szendvicseiket és kicsik kifújták magukat, mi, őrsvezetők elindultunk az előpróbáztatás helyszínére, minek célja, hogy felmérjük a gyerekek tudását, megnézzük, mit kell bepótolni a táborig. A kis gyalogtúrát őrsönként tették meg az Irma pusztai nagy tó körül. -

Keretmese 2. jelenet: Brutus Gyulus római hadvezér (Gyula) az emberek lazsálását látva nagyon felháborodik, és arra szólítja fel őket, hogy bizonyítsák be katonai rátermettségüket azzal, hogy kiállják a rómaiak 5 próbáját. Ezzel elindítja a légiókat (őrsvezető nélkül) a próbára.

Elő-próbáztatás állomásai, menete: Az állomásokra útjelek segítségével találtak el, de amúgy is egyértelmű volt az útvonal. Az állomásokon viseltük római katonai egyenruhánkat.

Az első állomás előtt volt egy jel. leveled van: ebben az állt, hogy az első állomásra menetelve, énekszóval kell érkezniük. állomás: (Máté)

Alaki, sípjelek, népdal állomás: (Gy. Andi)

Magyarságismeret: címer, zászló részei, jelentésük, koronázási ékszerek, Himnusz 1 vsz. állomás: (Eszti)

Cserkész történelem: Bi Pi, Teleki Pál, Mi a Jamboree, cserkészinduló állomás: (Kálmi)

Csomózás állomás: (L. Andi) 10 cserkésztörvény, elsősegély: seb ellátása, mentő hívása (a próbáztatáson az 6 őrs vett részt (fonyódikkal együtt).

Tündi feladata volt, hogy 15 percenként indítsa az őrsöket, az idősebb cserkészek a várakozó illetve már megérkező őrsökkel játszottak) Minden őrs ügyesen szerepelt, szépen énekelve, és menetelve érkeztek az állomásokra.

A próbáztatás után következett az ebéd: Margit néniének hála nem maradtunk éhen, jól belakmároztunk paprikás krumpliból. Ebéd után a csapatjátékokra került sor: Méta, kidobós, Brit bulldog, népi játékok, fogók, egyéb.

Keretmese 3. jelenet: egy Római katona: (Boldizsár) kiabálása szakította félbe a játékot. A katona beszámolt róla, hogy ruhadarabokat talált egy tövisbokorra fennakadva. Az emberek segítségét kérte a további nyomok felkutatásában. Több ruhadarabra is rábukkantunk, és azokat követve megtaláltuk a 2 elrabolt római katonát megkötözve és alaposan megverve. Kiszabadítottuk és a táborban jól kifaggattuk őket a történtekről, ők pedig beszámoltak megpróbáltatásaikról.

A küldetés sikeres teljesítése után a hadvezérek arra szólították fel a katonákat, hogy készüljenek, a nyárra ahol összemérhetik erejüket a barbár gallokkal (évi nagytábor). Ez után összepakoltunk, összeszedtük a szemetet és az oktatási négyszög, ima, és megjegyzések után hazaindultunk. Hazafelé az út rövidebb volt, így 17:15-re érkeztünk meg a balatonboglári művelődésház udvarára. Szerencsére senkinek sem esett semmi baja és élmény dúsan, mosollyal az arcunkon tértünk haza, ahol megkezdődött az élménybeszámoló a szülőknek…

Jó munkát!

Légrádi Andrea öv.

- Fotóalbum -

Légy résen!

Bannerek

nea

me

bethlen

nca1

      tesco