622GG.HU

''Én ott lakom, ahová Te nyaralni jársz!''

• A betűméret növelése
  • Alapértelmezett betűméret
  • A betűméret csökkentése
Címlap

Tavaszi túra a Keszthelyi hegységben

E-mail Nyomtatás PDF

Csapatunk a hagyományaihoz híven minden tavasszal csapatportyát szervez.  Ez hol gyalogtúra ,hol kerékpáros, vagy buszos túra. Az idén a Keszthelyi hegységre esett a választás, mint túracélpont, ezért a buszos változat mellett döntöttünk.

Szombat reggel 7 órakor kezdődött a csapatotthonnál a gyülekező.

Fél 8 –ra érkezett a busz és 40 fővel vágtunk neki a távnak.

Az első állomás Tátika vára volt. 414 méter magas hegyét kellett gyalogosan megmásznunk. Kb. 40 perc alatt jutottunk fel a csúcsra, ahol csodálatos panoráma fogadott minket Tátika várromjával egyetemben. Itt röviden el lett mesélve a vár története a legendáival együtt majd gyönyörködtünk a panorámában.  Visszaérkezvén a buszhoz gyors tízórai volt, majd indultunk tovább Zalaszántóra, ahol a Sztúpa várt ránk.  A buddhista szentélynél mindannyian füstölőt gyújtottunk és körbejártuk a Sztúpa egyes szintjeit. Legfelül megpörgettük az imamalmokat és kívántunk sok egymásnak, magunknak és a világnak.

A következő úti cél a Kotsy vízimalom volt. Ezt a vízimalmot a Nemzeti park működteti. Teljesen felújított állapotban van. A gépei működőképesek.  Helyi idegenvezető néni mesélt nekünk a malom működéséről és a történetéről. A régi tulajdonos még most is él. 94 éves és rendszeresen bejár a malomba.

Itt már mindenki nagyin éhes volt, úgy, hogy siettünk a következő állomásra, a Gyöngyösi csárdába, ahol vártak minket egy kellemes ebédre. Mindenki jót evett ivott, majd ezt követően a csárda udvaron csapatjátékokat játszottunk.

Délután 17 órára rengeteg élménnyel telítődve értünk haza.